Monday, November 14, 2011

PERUBAHAN PADA DIRI

sejak-sejak mengandung ni....nafsu makan jangan nak kata la...memang teramat la besar...kejap-kejap g dapur...paling x pun roti gardenia 3 keping....nampak apa dalam TV semua nak....sampai suami xbagi la bukak rancangan masak-masak takot nanti dia yang jadi mangsa keluar g beli...tapi alhamdulilah...ida xde la mengidam pelik-pelik semua senang dijumpai....suami pun maw xtaw layan jugak la...walaupun kadang-kadang nampak xkeikhlasan ati tu, ada ida kesah...janji dapat makan....hahahahhaa

badan jangan cakap la...dah macam peguin pun ada....jalan pun dah makin slow.....maw x nye...dulu paling berat pun 55kg...sekarang cam x caya...baru 6 bulan dah naik 12kg....belum 9 bulan lagi ni...xtaw la nak naik banyak mana lagi.....hidung dan pipi semakin mengembang...nampak setalam muka ni....tapi alhamdulilah..masalah jerawat x menyerang sangat la....dagu dah bertambah lagi 1....cuma bayang kan...huhuhuhuu...sampai yang sedih tu...balik kampung adik-beradik sampai xkenal la....tergamak betul.....nak mekap pun cam malas-malas gak...klu nak g jalan-jalan tempek bedak jer....

bila badan dah besar dan berat...kaki dah semakin mengembang la...nampak cam bengkak jer..pakai kasut sarung pun rasa cam ketat sangat...dan kadang-kadang bila bangun tido tu betis jadi cramp....kejap je la rasa nye tapi sakit tu jangan cakap la....memang sakit....mak selalu suruh sapu minyak panas kat betis sebelum tido...ida kadang-kadang sapu, kadang-kadang tu bila dah naik katil malas dah nak turun balik ambil minyak...tu yang mendapat tu....huhuhu

yang terbaru.....perubahan kat leher...leher jadi hitam macam ada daki...gosok jugak time mandi tu tapi xberkesan pun....nampak sangat x cantik...pakai rantai pun lagi la ketara kehitaman tu....suami pun ada tegur...bila tanya mak...mak cakap memang time mengandung leher jadi hitam...nanti lepas bersalin...insyallah hilang la hitam tu....iye ke.....minta-minta la hilang....

dan perut semakin membesar...pembesaran yang memang luar biasa....kadang-kadang terfikir gak..perut yang dulu kecil molek jer (perasan la tu)....boleh jadi sebesar-besar tu....tu la semua kuasa Allah....dan alhamdulilah belum nampak ada tanda-tanda merekah sebab ida memang hari-hari lepas mandi akan sapu minyak zaitun kat perut....tu pun petua dari mak dan mak mertua.....

semua perubahan-perubahan ni dulu memang xpernah nak terfikir pun...sekarang ni bila dah lalui rasa cam betul gak apa yang selalu didengar kan.....tapi apa pun yang berubah kat diri ni....semua insyallah kembali normal lepas bersalin...berubah pun xpe demi kebaikan baby kat dalam perut ni.....janji baby sihat.......demi baby ibu sanggup.....ibu rela......  =D

gaya yang dapat menyembunyikan kekembangan dan ketembaman diri sendiri...  ;)

5 comments:

  1. kekembangan yang comel lah dear...he3..

    http://mawarmerahjambu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. puansazusain & ekin : yang comel tu yang kita nak..hehehehe....

    ReplyDelete
  3. comel sis .. i loike ...

    sis jom exchange bride to be nie
    ehhehe . anda tersenarai di ex bride saya

    ReplyDelete